Wednesday, October 29, 2008

PengaLamaN 1st Semester...

Awal bulan Julai, terpaksa aku menapak masuk ke diploma kat Melaka........
bley lak seminggu kena lalui azab sengsara sebagai student university....Ingat lagi mase tu, seminggu tak cukup tido n tak cukup rehat...balik bilik pkul 12 tengah malam kuar balik esok pukul 5 pagi..Macam PKN balik jer rasa..Tapi, PKN pown, takde lar trok mcm nie...
Dari pagi sampai ke malam, ada jerk program...
Tapi, satu menda yang aku takkan lupa masa pengalaman MMS nie, satu jerk. Masa abang2x PM nak sambut b'day bebudak nie. Macam hawau jerk. (itu kate2x orang melaka ok?)...
Dieorang bley marah2x budak nie, sebab bising mase ustaz kat masjid bagi ceramah lar, cakap ada budak tunjuk blue kat anak RS lar..Merepek jerk... Kalau nk difikirkan balik, aku tengok abang2x PM tu lar yang banyak cakap.....hahahahaha.....................
aku pon bengang jugak mase tu.. Tapi, bila dikenang2x balik...rasa kelakar pon ada...
ingat lagi, die marah room8 aku yg pertama.. Si Fulus...
"Kau Mengaku tak Ko bersalah???!!!" abang PM tu Menjerit...
"Saya Mengaku!!!.."Si Fulus nie menjawab....
"Ape Yang Ko Mengaku??!"..Die tengkingnye balik si Fulus nie...
"Saya Tak Tau!..."
Masa tu, aku memang nk bantai gelak kat dewan, tapi, mengenangkan abang2x ngan kakak2x PM tu ngah mengamuk, aku tahan jer gelak aku dalam hati...Siap budak prompuan yang ada kat atas pentas tu dah sedu2x menangis..Kesian gak..Budak2x nie, dikatakan yang buat bising masa kat masjid malam tu.......
Tiba2x, tengah2x dieorang marah tu, abang2x PM nie cakap, bebudak nie bersalah, sebab bulan tu, b'day dieorang n dieorang bersalah sebab tak bgtau kat abang2x PM nie...
hahahahaha....terkena korang erk......
Cukup Sampai Sini citer MMS..........
Nak Masuk pengalaman Kat kelas lak........
Mase 1st day masuk kelas, memacam menda yang aku rasa....
takut, teruja, risau, gembira, semua ada lar...Macam orang tua kat astro cakap...
Macam - Macam Ada!!!.......
Kat sini ler aku kenal ngan korang semua........
Memacam kenangan dah aku rase masa semeter satu nie.......
Kat sini, aku senaraikan nama2x korang n perangai korang sekali....
kalau x btol tu, korang btol2x kan lar nanti.....
tinggalkan komen, k??...........................
Laki2x......
Muzem....
Seorang yang kelakar n pandai wat lawak. Muzem nie, antara orang yg rapat gak ngan aku...
Kat Kolej, bebudak panggil die Melah..hahaha..macam name pompuan... Tapi, die ni, dah mcm abang aku.. Selalu bagi nasihat suruh semayang n jumaat semua. tapi, satu kelebihan yang ada kat melah nie, suara die... Macam penyanyi lar beb.. Bley kalah jamal abdillah ngan anuar zain tau.. Tu, nasib baek die tak masuk AF3 dulu, kalau tak, dah kalah dah Mawi... hahahaha...
Bob....
Member nie, entah ape ler citer die sekrang....Satu sem jer dapat bersama.... Anyway, die classrep yg bertanggungjawab even aku ngan bebudak aku penah tak suke ngan die...hahahahaha... "UiTM di hatiku....1....2.....3....."
Lam.....
Lam seorang yg senyap n suke menyendiri dalam kelas.. Tak ramai yg sedar kewujudan die.. Dah ler suke membuta...Tapi, die telah meninggalkan kita semua lepas semester 1 ni tamat..Satu jer aku respect pasal die nie, coz die nie berani couple ngan anak VC atau anak Abu Shah...
Gempak ler beb...hahahaha...............
(In Memories)...
Sakot....
Masa Part One nie, tak berapa rapat lagi ngan die nie.Ye lar, die dok kat blok R n aku kat blok N. so, macam ada isu perkauman skert. Tiap kali nk g kelas, kitorang kena panggil die.. makhluk yg suke melekat kat atas katil n susah nak bangun pagi..hahahaha....
Lidek....
first impression aku kat lidek nie,die nie, manusia yg alim. kat kelas, tak banyak cakap, n suke menyendiri. Masa part one nie, aku ngan die, tak berape rapat sangat. Macam still ada gap lagi...hehehee......
Adol.............
ermm..adol nie lagi ler.. Kat kelas pon masa part one nie, senyap jerk.. Tup...Tup....dah couple ngan smone....hahahaha....Tapi, die adalah manusia yang paling kool sekali penah aku kenal...
susah nk marah nie....hehehee...
Ketong......
Room8 aku masa MMS n masa daftar bilik kat blok.. merupakan class rep yg pertama, tapi, dilucutkan jawatan oleh PN. Afidah..hahahaahha... Seoranng yg agak terus terang n agak skert panas baran..Kekadang terasa gak ngan kepedasan mulot die, tapi, die nie, member yang paling terus terang sekali.. hahaha...masa part one nie, aku ada krisis skert ngan die.. skert lar.. tapi, lepas tu, dah settle....(jangan mrah erk ktong?)
Aku a.k.a Momok...
Ermm..memang tak dinafikan, masa part one nie, aku agak nakal skert. Sume orang kalau bley ak nk kacau. Macam culture shock pon ada gak.. hhahaha.. Maklum lar, masuk University 1st time.. Ada orang kate, aku nie mencapap, suke kacau pompuan sume lar... Tapi, bukan nye aku nk kacau pompuan or wat so ever... masa Sekolah dulu, aku tak penah kenal ngan pompuan. Masuk PKN, kena kawal plak..hahahaha........So, inilah aku....
Ermm..yang kengkawan pompuan..aku citer masa kenangan ngan korang Part 2 lar erk?.
mcm dah penoh plak page ni, aku tulis pasal kengkawan lelaki..... Anyway, part one nie lar yang membuat kita rapat as family. lagi satu, masa part one nie lar, aku belajar ngan korang semua, ape tu persahabatan.... Nak atau tak nak, part one nie sebenarnya, tempoh adjusting di mana, kita dalam proses mengenali n menyesuaikan diri kita dengan keadaan yang baru. Hope korang tak bosan ngan penulisan aku...Terus2xkan komen, n bace ler pengalaman part 2....
haahahahaha.....

No comments: