Tuesday, November 11, 2008

paRt 5...





AkhirNya....Setelah dinanti begitu lama......
aku berjaya melajakkan diri sehingga ke Semester 5...
terasa seperti baru bangun dari mimpi...perjalanan sebagai seorang pelajar diploma cuma tinggal setahun je lagi.....Macam tak percaya pun ada...pejam celik....pejam celik dah 2 tahun aku berada di bumi Melaka....
Bumi yang bertuah..(bertuah ker??..
Erm...nak citer pasal part 5 nie..banyak menda yang berlaku sepanjang semester nie..
mana yang orang putus cinta...mana ngan kes konvoi... mane ngan kes room8 jatuh cinta....
banyak lar.....
Tapi, wat permulaan nie, nk citer pasal pertukaran era lagi satu.....
tak dapat dinafikan pertukaran subjek elektif n sebagainya memberi kesan kepada pergaulan dengan rakan sebaya....
part 5 nie, menyaksikan pertukaran kos elektif lagi..
antara ISB dengan Investment..
maybe penceritaan Part 5 n part 6 nanti, akan lebih menjurus kepada bebudak ISB only.
Ye lar..nak citer pasal bebudak kelas laen, aku mana lar tau korang mcm mane kat kelas kan?..hahahahaa.........(jangan mrah,k?)
Actually, tujuan aku masuk kelas ISb nie, sebab mengikut jejak langkah kawan2x aku.Memang masa masuk part 5 nie, niat nak sambung degree ke Islamic Banking tu, tu tinggi sangat....Maklum lar..start dari part 5 nie, kami 7 sekawan dah berjanji untuk menjadi adik beradik..tu lar timbulnya perkataan 7 niN tu......
Aku pun actually pelik jugak mane lar datang nye perkataan tu. Tapi, lepas dah lame baru pajham skert....Even aku tak berapa paham sangat. tapi, menda2x nie, wat aku mcm terharu...Thanks to 7 Nin gRouP MemBer.....Masa part 5 nie, banyak menda yang menjurus kepada Banking kita semua belajar..

Ye lar..kalau nk diikutkan dari Part 1 until part 4 sume subjek 100% sama dengan subjek bebudak DBS.....geram jugak masa tu...Ye lar...rasa macam kita nie sebahagian dari bebudak DBS lak..belajar menda yang takde kena mengena ngan course banking nie.....

Nama lecturer mcm Pn. Sharifah (BO), Ustaz Ayub (ISB),-urmm..ustaz ker??..-hehe.. dan memacam lagi lar...banyak memberikan tunjuk ajar tentang selok belok perbankan kepada aku.......hahahahaahaha....

Masa part 5 nie, menda yang first aku nk cerita kat korang adalah pasal trip 1st ISB ke maybank KL... Masa nie, aku, lidek, adol n haziq and haziq yang kena uruskan pasal first trip nie... Masa dapat assignment nie, mcm tak leh blah jugak.. nasib baik ada are-dol (masa tu jadi NYDP) kelab bankers...heheehhee..... Leh lar mintak tolong dia satu dua mana-mana yang patut...
Pe2x pun, itulah trip yang pertama dilakukan di luar bandar Melaka and bandar Alor gajah.. Dah lar pemandu macam ape jerk... Nape lar pemandu2x UiTM nie, takde yang mesra rakyat erk?.. Semua agaknya memang dah dilatih macam tu masa nak amik lesen memandu bas UiTM nie kort.. Sebab pe aku ckp macam tu... Semua perangai pemandu bas sama jerk.. Takde yang berubah langsung... kalau ada yang baik pun cuma baik dalam 10% macam tu jerk...hehehehe.........
Sampai je kat KL pagi tu, masing2x wat hal masing2x.... Ada yang g bershopping dekat PS, ada yang g melantak dekat MCD, ada yang balik umah kejap.. Maklum lar, diberi kebebasan sehingga pkul 2 ptg. Lepas pkul 2 ptg, nk kena dengar pasal ceramah progress islamic banking in Malaysia kat Maybank plak...Macam malas jerk nk dengar ceramah nie...ahahahahhaa........................................
Anyhow, ceramah tu berjalan dengan lancar n kitorang dapat menda yang bermanfaat. (banyak ker)... Aku tengok dekat 80% member2x aku sume dah tak sabar nk blah dari dewan tu jerk..
hahahaahahhaa............................. Banyak menda nk citer dalam part 5 nie...

Tapi, nanti lar..wat dekart pos baru....sEE u again...




No comments: